A diákok nyakra-főre az online forrásokat veszik igénybe az órákra való felkészülésükhöz, ez viszont egyre nagyobb problémát vet fel, hiszen az Interneten fellelhető anyagok minőségéért senki sem vállal felelősséget.

Két szempont alapján kell kiértékelni az online kutatási anyagokat. Először is meg kell határozniuk, hogyan változott a szöveg az időben. Például, mi van azzal az anyaggal, amit egyszer publikáltak, és soha nem frissítettek, vagy például a Wikipedia cikkeivel, amelyek viszont folyamatos felülvizsgálat alatt állnak.
Másodsorban, meg kell állapítaniuk, hogy egy online elérhető szöveg mennyire ellenőrizhető: ki volt a szerzője, szerkesztője, történt-e szakmai felülbírálat? Felhasználói tartalom, vagy külső megerősítéssel is rendelkezik?

A válasz gyakran meglehetősen bonyolult, erre a legjobb példa a Wikipedia. Az anyagok egy része felhasználói tartalom, de bizonyos elemeik szakértői vizsgálat alá kerültek. „A probléma pedig itt kezdődik” – mondta Miller-Cochran – „kik voltak a szakértők, és mikor történt meg az áttekintés?”

Azt kell elérni, hogy kritikusan álljanak ahhoz, amit olvasnak – akár nyomtatott, akár digitális formában kapják.
forrás:Dr. Susan Miller-Cochran

A bejegyzés trackback címe:

https://hetenyigeza.blog.hu/api/trackback/id/814438

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása